For tredje gang i denne sæson var det den legendariske asfalt på Brands Hatch som dannede rammen om en afdeling af Formula Palmer Audi. Denne gang i den korte Indy-udgave, som kun er 2 km lang. FPA var en af support klasserne for Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM), som er verdens hurtigste klasse for standard-vogne ("Touring Cars"). Der er kun to mærker, som konkurrerer, Mercedes og Audi, og sidstnævnte har allieret sig med verdens gennem tiderne bedste sportsvognskører Tom Kristensen. Det er i øvrigt ham, som har banerekorden for DTM på Brands Hatch, sat ved en tidligere lejlighed. DTM bilerne er med omgangstider lige under 43 sekunder ca. 2 sekunder hurtigere end FPA'erne på denne bane, så der er tale om kraftige sager.
FPA havde et travlt program med kørsel både fredag, lørdag og søndag. Indy-udgaven af banen er benhård for kørerne, der skal hele tiden arbejdes med styring og gearskift. Som ved de tidligere lejligheder kæmpede Vibe med at få styr på det hurtige venstresving efter målstregen, Paddock Hill Bend. Hun forbedrede sig løbende gennem weekenden, men det lykkedes hende aldrig helt at få det til at sidde lige i øjet.
I anden tidtagning var det Paddock Hill Bend som vandt, under en serie omgange, hvor hun konstant forbedrede tiden mistede hun kontrollen tidligt i svinget og på storskærmen kunne tilskuerne iagttage hendes bil begravet i sandfanget. Selvom farten var høj (langt over 200) da hun røg af banen var bilen heldigvis uskadt (bortset fra småsten og sand), så efter en grundig rengøring var den klar til heatsene.
Tiderne var relativt fine, afstanden mellem Vibe og de forreste var på ca. 1 sekund, og det betød startplaceringer i den sidste trediedel af feltet.
Verdens bedste sportsvognskører Tom Kristensen kom forbi for at
få en snak med Vibe
Næppe starten gået i første heat før Paddock Hill Bend krævede sine første ofre i form af et par biler i sandet. Det betød safety car mens bilerne blev ryddet væk. Desværre var Vibe ikke helt vågen nok da perioden med safety car blev afsluttet, og hun mistede et par vitale sekunder. Dermed lå hun alene uden afgørende at kunne hale ind på feltet. Hen mod slutningen af heatet blev hun langsommere, uden at det dog fik nogen betydning for placeringen, bilerne bag hende kom ikke forbi.
"Jeg må indrømme, at jeg blev træt", sagde hun tydeligt udmattet da hun kom i mål. Der køres ikke mindre end 30 omgange og specielt i et af svingene skal der drejes til højre med venstre hånd, skiftes gear med højre og accellereres under stort pres på venstre arm. Til hendes forsvar skal det siges, at vinderen af heatet under et interview også indrømmede, at han havde misset et par sving i de sidste omgange på grund af træthed. Hun kom i mål på en 19. plads ud af de 22 startende.
Styretøjet blev justeret lidt til de sidste to heats, så presset på armene var knap så hårdt, og det lettede nok til at det ikke længere generede hende.
Søndag formiddag bød på andet heat, og her viste det engelske vejr sig fra sin sædvanlige lunefulde side. Byger vekslede med sol og da feltet var klar til start var banen fugtig, men bilerne var på slicks. Feltet kom dog afsted i nogenlunde orden og i løbet af de første omgange tørrede banen op. Vibe var forrest blandt bilerne i den sidste del af feltet, men var i stand til at trække lidt fra. Dog ikke nok til at nå op til den næste gruppe, så i resten af heatet lå hun alene uden at være i kamp. I dette heat blev det til en 16. plads.
Formel 1 løbet på Silverstone banen er naturligvis årets mest populære motorsportsbegivenhed i England, men lige efter kommer DTM-løbet på Brands Hatch. Ikke mindst fordi englændernes helt store idol for tiden, Lewis Hamilton, som fører i Formel 1 VM-stillingen, lagde vejen forbi og kørte nogle omgange i sin McLaren-Mercedes. Det var tydeligvis noget, som de ca. 40.000 tilskuere var begejstrede for. Selvom FPA lå på ydertidspunkter i forhold til DTM-løbet var det de fleste, som overværede løbet i sin helhed.
Tredje heat foregik ud på eftermiddagen, og her havde vejret besluttet sig til at holde tørt. Igen var der safety car kort efter starten, men denne gang havde Vibe lært lektien og var rimeligt med da den forlod banen. Igen lå hun i feltets bagerste gruppe, men trak lidt fra dem bag hende og kom langsomt tættere på kørerne foran hende. Da hun var ca. 1 sekund fra køreren foran hende var der igen afkørsel i Paddock Hill Bend, men uden at der kom safety car. Desværre blev hun så distraheret af rydningsarbejdet, at hun tabte den indvundne tid og så var heatet så fremskredent, at hun ikke kunne nå op. Denne gang blev det til en placering som nummer 18.
Selvom Vibe løbende forbedrer sin kørsel, så bliver placeringerne ikke tilsvarende bedre. Det skyldes flere forskellige årsager, bl.a. var feltet ved denne lejlighed blevet beriget med et par gæstekørere, som er gamle kendinge af FPA og som derfor kører lynhurtigt. Den ene var endda så ubeskeden at han både satte hurtigste tid og vandt det ene heat foran alle de faste kørere. Men tilfreds er hun ikke og hun er fast besluttet på at forbedre sin teknik yderligere.