I det forblæste Skotland er banen Knockhill placeret lige uden for Edinburgh. Det var første gang Vibe var på banen, som viste sig at være kort og smal, men udfordrende. Feltet var skrumpet lidt ind siden Oulton Park måneden forinden, men bestod alligevel af en imponerende samling racerbiler.
I lørdagens første test-session fik Vibe kun tre omgange før hun blev lidt for ivrig i den kraftige nedbremsning før langsiden og skred ud i gruset. I anden test-session gik det bedre, men selvom hun udnyttede tiden på banen optimalt, var det alligevel med ret få omgange i bagagen før hun kørte ud til søndagens tidtagning. Banen var lidt langsommere søndag morgen og tilmed med et oliespor, som var spildt næsten halvvejs rundt i idealsporet. Ikke just et perfekt udgangspunkt, og Vibe var da heller ikke i stand til at forbedre sig i det kvarter, som var afsat.
På vej gennem svinget efter pit-langsiden
Ved middagstid gik starten til første løb på en times varighed. Vibe kørte sit stint på ½ time fejlfrit, men selv om hun forbedrede sig, var hun alligevel ikke tilfreds med tiderne. Knockhill er meget kuperet og har en højhastighed-chikane, hvor udgangen på grund af højdeforskellen er blind. Det lykkedes aldrig Vibe at få helt fat i den rigtige vej gennem denne kombination, men alligevel var hun i stand til at levere bilen videre til sin teamkammerat på omgangshøjde med konkurrenterne. Han satte straks jagten ind på de foranliggende, og som G4 feltets hurtigste kører var han i stand til omgang for omgang at nærme sig dem. Som noget forholdsvist usædvanligt var der i dette løb ikke en eneste periode med safety car og da de sidste omgange nærmede sig, var Vibes teamkammerat indenfor 10 sekunder af konkurrenten foran. Selvom det aldrig lykkedes ham at nå forbi før slutflaget kunne de alligevel fejre sæsonens første podieplads. Fejlfri kørsel betød, at de kørte en 3. plads hjem, og de kunne modtage deres velfortjente pokaler på podiet.
Andet løb sidst på eftermiddagen lignede længe en kopi af første løb. Denne gang startede Vibes teamkammerat og han havde midtvejs opbygget en fin føring i klassen. Ca. 10 sekunder foran nummer to og med nummer tre og fire yderligere 10-15 sekunder bagud. Desværre ville bilen ikke starte i første forsøg da Vibe skulle forlade pitten med det resultat, at da alle biler var tilbage efter deres respektive pitstops var Vibe dumpet ned til andenpladsen og med to forfølgere lige efter. De fik overhalet hende, så hun var nede på fjerdepladsen. En femte konkurrent var en omgang tilbage og kunne ikke nå op. Ikke desto mindre, så spandt han af i det lynhurtige højresving efter pit-langsiden. På det tidspunkt manglede ca. 12 minutter af løbet, da den første safety car kom på banen. Vibe endte op som nummer to bil efter safety car, som blev på banen indtil der manglede 4 minutter af løbet.
Umiddelbart før perioden med safety car var de fire hurtigste biler i GT3 feltet igang med en indædt kamp om sejren. Nu var de placeret lige bag ved Vibe, og hun vidste, at så snart feltet blev givet frit igen, ville kampen om den samlede sejr foregå i den lynhurtige svingkombination efter pitlangsiden. Det kunne nemt koste hende endnu en tur i gruset eller det, som er værre. Og det gik - næsten - som hun havde forudset, men da støvet lagde sig efter infernoet ved genstarten var det konkurrenten på tredjepladsen, som holdt i gruset. Vibe kunne cruise stille og roligt de sidste omgange hjem i sikker forvisning om, at endnu en velfortjent podieplads ventede forude.
Dermed var en begivenhedsrig dag slut og med mange gode mesterskabspoint til Vibe og hendes makker på kontoen. Endnu mangler Vibe noget rutine i bilen, men inden næste løb er en test-dag aftalt med teamet, hvor hun vil få mulighed for at lære de sidste tips og tricks, som vil gøre hende endnu mere konkurrencedygtig.
Glade vindere på podiet